10 krokok min

10 kroków do sukcesu marki w Social Media

Social MEdia / marketing

Wybraliśmy dla Ciebie 10 kroków do sukcesu marki w Social Media, które pomogą Ci dotrzeć do właściwej grupy odbiorców i zatrzymać ich na profilu… na dłużej, a być może i na stałe!

Droga do sukcesu nie zawsze jest usłana lajkami, dlatego trzeba włożyć dużo wysiłku, by skraść serca Internautów i sprawić, że staną się fanami marki. To właśnie w SPOŁECZNOŚCI tkwi sekret udanej komunikacji w social mediach!

Korzystaj z UGC w digital marketingu

#1 Korzystaj z UGC

To zdecydowanie najlepszy sposób, by wykreować autentyczny obraz marki i wzbudzić zaufanie u obecnych, oraz przyszłych potencjalnych klientów. Dlatego, jeśli ktoś dodał zdjęcie z Twoim produktem na Instagramie – repostuj! Zapytaj o zgodę na udostępnienie publikacji jej właściciela i pokaż innym, że Twoja marka stanowi część życia realnych osób.

2 min

#2 Pamiętaj o Edge Ranku

Aktywność użytkowników
Reakcje, komentarze, udostępnienia, wizyty na profilu, prywatne wiadomości, posty na stronie, wspomnienia stron i wszelkie inne formy aktywności są dla Facebooka znakiem, że dany użytkownik zainteresowany jest Twoimi treściami.

Wartościowe treści
Facebook zaniża zasięgi organiczne stron, które generują tzw. Click Baitowe posty, czyli m.in. głosowanie reakcjami. Bez wątpienia większą wartość będą miały naturalne interakcje.

Czas publikacji
Wypracowanie najlepszego czasu publikacji, w którym reaguje nasza grupa docelowa, jest jednym z kluczowych elementów pierwszych miesięcy prowadzenia profilu.

3 min

#3 Wchodź w bliskie relacje

Media społecznościowe mają wiele zalet, ale możliwość stałego kontaktu w stosunku marka-klient to ich szczególna i cenna cecha. W związku z tym odpisywanie na prywatne wiadomości, reagowanie na wszystkie (również negatywne) komentarze oraz nagradzanie aktywnych użytkowników, buduje silną i związaną z marką społeczność. A to zdecydowanie się opłaca!

4 min

#4 Nie publikuj zbyt wiele

Nie męcz odbiorców! Jedną z najgorszych rzeczy, jakie możesz zrobić swojej marce, to zasypanie jej fanów postami. Naszym zdaniem 3-4 posty w tygodniu to absolutne maksimum treści pojawiających się na profilu. Większa ilość być może zostanie odebrana jako spam.

5 min

#5 Crossuj kanały

Cross marketing pomoże Ci zwiększyć przede wszystkim efektywność! Łącząc siły dwóch uzupełniających się, ale nie wchodzących sobie w drogę podmiotów, z pewnością zyskasz lepsze dotarcie do wspólnego, szerokiego grona odbiorców i potencjalnych klientów marki.

6 min

#6 Wykorzystuj treści LIVE

Bądź „bliżej” swojej grupy docelowej! Jeśli znajduje się ona na Instagramie, TikToku, czy Snapchacie, dostosuj sposób komunikacji do charakteru kanału. Szybko przemijające treści na platformach typu Facebook i Instagram Stories, są obecnie najszybsze i najskuteczniejsze w dotarciu z komunikatem sprzedażowym.

Trendy RTM - 10 kroków do sukcesu marki w social media

#7 Reaguj na trendy RTM

W sieci klika się to, co jest modne. Nic w tym zaskakującego! Interesujące jest jednak to, że jak duży viralowy zasięg mają publikacje należące do grona Real Time Marketingu… Dlatego na bieżąco śledź to, co dzieje się na świecie i reaguj! Powiadom o tym Internautów w ciekawy, zabawny i kreatywny sposób.

8 min

#8 Wspieraj publikacje

Już niewielkie stawki pozwalają zwiększyć zasięg o 100%! Dzięki testom rodzaju kampanii, budżetu, targetowania i doboru komunikatów dopracujesz swoją kampanię do perfekcji. Z pewnością zyskasz o wiele większe pole w dotarciu do preferowanej grupy docelowej, niż jest to możliwe przy zasięgu organicznym.

Branding - 10 kroków do sukcesu marki w social media

#9 Pamiętaj o brandingu

Twórz rozpoznawalną i autentyczną markę. Wyróżnij się pośród konkurencji na rynku. Działaj tak, by w umysłach Twoich odbiorców i konsumentów pozostawić pozytywne wrażenie. Lojalni i oddani fani marki to skarb!

10 min

#10 Inspiruj się...

Odkryj, czym interesuje się społeczność zgromadzona na Twoim profilu. Przeanalizuj, co piszą i co dodają na swoje kanały osoby z Twojej grupy docelowej. Dzięki temu lepiej dostosujesz język komunikacji swojej marki.

Kim jesteśmy?

DOBRZE ZAPLANOWANI

Jesteśmy agencją marketingową specjalizującą się w digital marketingu. Działamy na rynku od ponad 10 lat.

Wierzymy w prawdziwe partnerskie relacje. Ważne jest dla nas, aby każdy klient był zadowolony nie tylko z uzyskiwanych efektów, ale także z jakości współpracy.

Kim jesteśmy
Dlaczego My

Dlaczego My

DOBRZE ZAPLANOWANI

Jesteśmy profesjonalnym partnerem. Pracujemy z wiodącymi światowymi i polskimi markami. Zrealizowaliśmy dziesiątki projektów. Nieustannie zdobywamy nowe doświadczenia.

Realnie określamy cele, odpowiedzialnie je realizujemy i wypełniamy zobowiązania. Dostarczamy efekty, bo dokładnie wiemy, co robimy.