fbpx
PLAN Loading...
10 zasad optymalizacji reklam na Facebooku - digital marketing

10 zasad optymalizacji reklam na facebooku

Social MEdia / digital marketing

Rozpoczynasz swoją przygodę w Social Media marketingu i zaczynasz tworzyć kampanie reklamowe? Przed Tobą zbiór naszych porad – 10 zasad optymalizacji reklam na Facebooku, który możesz potraktować jako pewnego rodzaju samouczek. Biorąc pod uwagę wymienione przez nas aspekty optymalizacji reklam, Twoja praca z pewnością będzie efektywniejsza.

Odświeżaj kampanie reklamowe na Facebooku

1. Odświeżaj kampanie - banał, a działa!

W trakcie startu kampanii reklamowej Facebook zaczyna się jej uczyć. Z czasem sam optymalizuje jej przebieg, a Ty możesz zacząć manualnie w nią ingerować.

Po dłuższym czasie trwania kampanii warto usuwać dotychczasowe reklamy na facebooku i tworzyć całe kampanie od zera, nawet z tymi samymi danymi targetowania. W rezultacie: FB potraktuje ją jako nową i umożliwi jej zdobycie większych zasięgów.

Modyfikuj parametry zestawów reklam - digital marketing

2. Modyfikuj parametry zestawów reklam

Zmiana nawet jednego parametru może znacząco wpłynąć na efekty kampanii. Dlatego modyfikuj i baw się ustawieniami grupy docelowej, lokalizacji i umiejscowienia reklamy.

Testy w menadżerze reklam - Facebook Ads

3. Testy to podstawa, także w menadżerze reklam

Każdą nową kampanię na Polubienie Strony, CTA lub Leady zacznij od testów.

Wypróbuj różne od siebie grafiki, przeredaguj copy, dodaj lub odejmij coś z komunikatu.

Niewątpliwie każdy (nawet najmniejszy) szczegół wpływa na powodzenie kampanii. Odkryj, co będzie najkorzystniejsze dla Twojej.

Analizuj i wyciągnij wnioski - reklama na facebooku

4. Analizuj i wyciągaj wnioski

Jeśli kampania przynosi słabe wyniki, przeanalizuj wszystkie swoje kroki. Zastanów się, co może powodować taki odbiór: czy to wina źle dobranej grafiki, czy brak chwytliwego copy, a może przyczyniła się do tego ściana tekstu w reklamie?

Osobne kampanie i zestawy reklam - optymalizacja reklam

5. Twórz osobne kampanie

Jeśli zarządzany przez Ciebie profil ma trafić do różnych grup docelowych – załóż dla każdej osobną kampanię z kilkoma zestawami reklam. Pamiętaj, że różne grupy to także różne komunikaty. W związku z tym przygotuj osobne grafiki oraz copy dla każdej.

Testuj budżety w kampaniach social media

6. Testuj budżety

Przetestuj, który rodzaj kampanii przynosi lepsze efekty: z budżetem dziennym czy całkowitym.

Nie łącz FB z IG - digital marketing

7. Nie łącz FB z IG

Nie łącz kampanii facebookowej z instagramową! To dwie różne platformy, które rządzą się własnymi prawami i formatami reklam. Załóż dwie osobne kampanie, przemyśl, jakie grafiki i copy trafią do grona odbiorców i działaj!

Umiejscowienie reklamy - kampanie reklamowe w social media

8. Umiejscowienie reklamy

Zawsze sprawdzaj, czy umiejscowienie reklamy w Twoich social mediach jest prawidłowe i odznacz niepotrzebne ulokowania. Zastanów się, czy Twoja grupa docelowa ogląda Instastories? Czy zwróci uwagę na reklamę w Mesendżerze? Niepotrzebne lokowanie postów to zdecydowanie marnowanie budżetu, a tego każdy z nas chce uniknąć.

9. Odczekaj zanim wyciągniesz wnioski

Daj kampanii minimum dwie doby na weryfikację i zebranie danych. Każda kampania potrzebuje czasu na optymalizację, a jednodniowe efekty nie są miarodajne.

Usuwaj błędy - optymalizacja reklam

10. Usuwaj błędy

Jeśli Twoja kampania zawiera błędy i nie wiesz, jak je naprawić – usuń kampanię i ustaw ją na nowo. Nie marnuj czasu oczekując, aż Facebook wyjaśni ograniczone zasięgi lub odrzucone posty. Bardzo często wynika to po prostu z błędu systemu i po ponownym stworzeniu reklamy wszystko powinno prawidłowo funkcjonować.

Na koniec…

Tworząc kampanie reklamowe nie zapominaj o tych 10 punktach. Rzetelna moderacja i optymalizacja reklam przyniesie satysfakcjonujące efekty. Ponadto, potraktuj tworzenie reklam jako zabawę. To moment, w którym możesz wykazać się kreatywnością i zorganizowaniem. Dlatego: testuj, zmieniaj, analizuj! 

Jeśli natomiast zastanawiasz się, jaki rodzaj reklamy wybrać i czym one się właściwie różnią to zapraszamy do tego wpisu na naszym blogu:  (link do wpisu o kampaniach reklamowych). Do następnego… tekstu! 🙂