fbpx
PLAN Loading...
Rodzaje kampanii reklamowych na facebooku jaki rodzaj wybrać? Digital Marketing

Rodzaje kampanii reklamowych - który wybrać?

Social MEdia / digital marketing

Chcesz rozpocząć działania reklamowe w obszarze social media marketingu, ale nie posiadasz wiedzy na temat reklamy na Facebooku? Oto podstawowe rodzaje kampanii reklamowych i ich zastosowanie

Z pewnością po przeczytaniu tego wpisu zdobędziesz podstawową wiedzę na temat różnorodności reklam, jakie oferuje Facebook. Miłej lektury! 🙂

 

Pierwszą kampanią, jaką najczęściej zainteresowani są nasi klienci jest Aktywność pod postami.

Kampanie na aktywność zdecydowanie poszerzają zasięgi danej publikacji oraz zbierają lajki i komentarze. Facebook tak optymalizuje kampanię, aby reklamę widziały osoby, które z największym prawdopodobieństwem zareagują na naszą publikację. W rezultacie im dłużej będziemy kierować do nich tego rodzaju reklamy, tym większa szansa na zbudowanie zaangażowanej społeczności na profilu.

W jaki sposób wykorzystać kampanię na Aktywność pod postami?

Nasz team radzi: zachęcaj do interakcji, buduj relacje, zaprezentuj się, dotrzyj do nowych osób, pokaż mocne strony, przekazuj informacje, reklamuj produkt.

Kampania reklamowa Facebook Ads na polubienie strony

Zbuduj społeczność - kampania z celem Polubienie Strony

Zachęć potencjalnie zainteresowane osoby, aby dołączyły do profilu i były na bieżąco z ofertami/eventami. Tę kampanię możesz stworzyć zawsze, gdy chcesz dynamicznie poszerzyć liczbę obserwujących.

W jaki sposób wykorzystać kampanię na Polubienie Strony?

Nasz team radzi: zbuduj społeczność, dotrzyj do nowych grup docelowych, zainteresuj klientów konkurencji, buduj relacje, poszerzaj świadomość marki, reklamuj produkt, poszerz społeczność.

Digital marketing kampania na zasięg

Przekieruj do witryny internetowej - kampania na Ruch

Kampania z celem Ruch ma na celu przeniesienie użytkownika z Facebooka bezpośrednio do Twojej witryny internetowej/mesendżera lub aplikacji.

Najczęściej tworzy się kampanie na ruch do strony np. sklepu online.

W jaki sposób wykorzystać kampanię na Ruch?

Nasz team radzi: kieruj do sklepu online lub do najważniejszej zakładki na stronie, poszerzaj zasięg swojej witryny, zbieraj informacje o potencjalnych klientach, poszerzaj świadomość marki, analizuj ile osób jest zainteresowanych Twoim produktem.

Rodzaje kampanii reklamowych - lead ads digital marketing

Zbieraj kontakty - kampania Leadowa

Zbieranie leadów to dosłownie zbieranie kontaktów do potencjalnych klientów w formie prostego formularza.

Lead sprzedażowy: Osoba, która zainteresowała się naszym produktem lub usługami i stała się potencjalnym klientem. Leadem jest osoba, która zostawiła nam swoje dane kontaktowe lub przydatne informacje na swój temat, albo skontaktowała się z firmą.

W jaki sposób wykorzystać kampanię na Leady?

Nasz team radzi: umawiaj rozmowy handlowe lub wysyłaj materiały, oferuj darmowe e-booki, zapisuj chętnych na wydarzenia, pomagaj zainteresowanym, umawiaj konsultacje, zdobądź subskrybentów.

Czy muszę wybrać tylko jedną kampanię reklamową?

Prowadząc działania w obszarze Facebook’a możesz skupić się na wybranej kampanii, ale także zazębiać różne. Buduj zaangażowaną społeczność, wchodź w interakcje z użytkownikami, twórz bazy danych, przekierowuj do sklepu online.

Reasumując…

Wykorzystując dodatkowe wsparcie osiągniesz dużo większe efekty niż opierając się na zasięgach organicznych. Dodatkowo, tworzenie kampanii reklamowych daje inne możliwości. Oprócz określenia celu Twoich działań, możesz w dokładny i zaawansowany sposób targetować ADS’y na wybrane grupy docelowe… to umożliwi Ci dotarcie do Twoich  fanów i potencjalnych klientów. 

Dobrze dobrana i przeprowadzona kampania reklamowa to bardzo ważny aspekt działań reklamowych ale to nie wszystko, co możesz zrobić dla Twojej marki w sieci! Zapraszamy Cię do przeczytania naszego kolejnego wpisu: 10 kroków do sukcesu marki w Social Media, z którego dowiesz się m.in. jak dostosować komunikat do swojej grupy docelowej.