
5 kroków do strategii marketingowej
Social MEdia / digital marketing
Zanim rozpoczniesz lub przejmiesz prowadzenie profilu, pierwszym krokiem działań powinno być zbudowanie strategii marketingowej, która będzie wyznaczała tor Twojej pracy. Wlicza się w to wyznaczenie celów i możliwości, określenie budżetu, rozrysowanie poszczególnych działań, stworzenie linii kreacji oraz kategorii publikacji. Przemyślana strategia, a później jej rzetelna realizacja, to prosta droga do efektywności i sukcesu.
Nasz team wybrał dla Ciebie krótki przewodnik, czyli 5 kroków do udanej strategii marketingowej! Miłej lektury.
Czy muszę tworzyć strategię marketingową?
Tak. Przejrzysty plan działania ułatwi osiągniecie wyznaczonego celu. Pracownicy, jak i klienci, będą wiedzieli, kto jest grupą docelową, jaki publikujemy content oraz jak mierzymy skuteczność działań.
Twoja strategia komunikacji w ostatecznej wersji powinna odpowiadać na pytania:
- Co chcemy osiągnąć?
- Jak to zrobimy?
- Kiedy to osiągniemy?
- Jakim kosztem to zrobimy?

Pierwszy krok - CEL
Najważniejszym punktem procesu tworzenia strategii marketingowej jest ustalenie jasno określonego celu naszych działań tak, aby pracownicy i klienci dobrze go pojęli. Nie ma nic gorszego, jak praca nad projektem, który w efekcie nie przynosi nam żadnych korzyści…

Drugi krok - Audyt
Ważnym aspektem jest także analiza wewnętrzna i zewnętrzna. To, w jakim sektorze i na jakim poziomie jest reklamowany przez nas produkt/usługa ma bezpośredni wpływ na prowadzone działania. Tylko dokładnie znając konkurencję możesz ją przegonić!

Trzeci krok - Budżet
Określenie budżetu to podstawa każdej strategii marketingowej. W oparciu o finanse, jakimi dysponujesz, możesz zaplanować poszczególne okresy działania i kontrolować wydatki.

Czwarty krok - KPI
Kluczowe wskaźniki efektywności to podstawowe założenia strategiczne, które mają wymierne cele. Może to być np. wyznaczona ilość konwersji w danym okresie. Dzięki KPI możesz analizować postępy i rozwój swoich działań, realizować plan lub przewidzieć sytuacje kryzysowe.

Piąty krok - Grupa docelowa
O niej pisali już chyba wszyscy, ale warto przypomnieć o tym ważnym aspekcie tworzenia strategii marketingowej. Tylko poprawnie określona grupa docelowa przyniesie nam korzyści. Bez wątpienia bezcelowe jest targetowanie kampanii na osoby niezainteresowane tematem. To strata czasu oraz budżetu.
W PLANie zdarzały się sytuacje, kiedy zauważyliśmy z czasem, że na danym profilu utworzyła nam się nowa zaangażowana grupa docelowa, odbiegająca od tej, którą określił sam klient. W takiej sytuacji warto przeanalizować zmiany targetowania i skonsultować następne kroki.
Jeśli masz pewność, że modyfikując grupę docelową Twoje działania uzyskają lepsze efekty, porozmawiaj o tym ze swoim team’em. Nie bój się podjąć radykalnych kroków! Zaproponuj klientowi zmiany, argumentując je rzeczywistymi przykładami z prowadzonego profilu.
Podsumowując…
Nie podejmuj działań bez przemyślanej strategii marketingowej. Tylko dopracowany i spójny plan przełoży się na pozytywne efekty Twojej pracy. Pamiętaj o najważniejszych elementach, które musisz przeanalizować: cel, audyt, budżet, KPI oraz grupa docelowa.
Zachęcamy Cię także do stałego pogłębiania swojej wiedzy! Dlatego odsyłamy do naszego pierwszego wpisu, gdzie poznasz wybrane przez nasz team 10 kroków do sukcesu marki w Social Media.
I na koniec… kontroluj swoje działania, moderuj poszczególne etapy i trzymaj się PLANu.

10 kroków
do sukcesu marki w Social Media
Jak dotrzeć do właściwej grupy odbiorców i zatrzymać ich na profilu… na dłużej, a być może i na stałe!Czytaj dalej...

Piąta władza...
Social Media?
Co daje im przewagę nad mediami tradycyjnymi? Gdzie czyha na nas pułapka? Co oznacza piąta władza dla social mediów?Czytaj dalej...